Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання рішення керівника апарату Іршавського районного суду Закарпатської області та рішення Ради суддів України від 17 вересня 2018 року № 53 «Про застосування системи оцінювання роботи суду (СОРС) з метою отримання інформації про поточну ситуацію роботи судів та визначення потреб органів системи правосуддя» у період з 11 до 19 грудня 2019 року було проведено повторне опитування громадян-відвідувачів суду. Метою дослідження було підвищення ефективності та якості функціонування Іршавського районного суду Закарпатської області.
З метою інформування громадян-відвідувачів суду про проведення опитування на веб-сайті суду, та на інформаційних стендах були розміщені відповідні оголошення.
Загалом в анкетній формі було передбачено 63 питання, які за тематикою було поділено на два блоки. Перший блок був присвячений характеристиці респондента. У другому блоці питання стосувались якості роботи суду (умов перебування у суді, повноти, якості та доступності інформації, ефективності організації роботи суду, виконання обов’язків працівниками апарату суду та їх ставлення до відвідувачів, рівня довіри до суду та судової влади України загалом).
Загалом в опитуванні взяли участь 14 респондентів, які дали свою оцінку якості роботи суду. Серед опитаних громадян відвідувачів суду 14 % були віком від 18 – 25 років, 28 % - 26-39 років , 50 % віком від 40 -59 років та 1 респондент – старше 60 років. Усі вони мають повну вищу освіту. Серед опитаних взяло участь 65 % чоловіків та 35 % жінок, з яких: представляли особисто себе (є позивачем /відповідачем/ свідком/ потерпілим) – 43 %; іншу особу (є адвокатом, юрист-консультантом) – 50 %, 1 респондент не був учасником судових проваджень. 35 % опитаних вважають себе людьми середнього статку, нижче середнього – 64 %, ступінь обізнаності опитаних з роботою судів та суддів, а саме: дуже добре обізнані – 14 добре обізнані – 43 %; дещо знають але мало 35, та 1 – респондент – майже нічого про це не знає.
Щодо якості роботи суду. Респонденти зазначили, що діяльність Іршавського районного суду Закарпатської області здійснюється на достатньому рівні, зокрема: відмінно –36 %, добре – 64 %;
Відповідно до другого блоку запитань – оцінювання за вимірами якості – відвідувачам суду було поставлено ряд відповідних питань, розділених на декілька підтем.
Так, перша підтема – доступність суду. За результатами поставлених запитань, 93 % громадян цілком задоволені розміщенням будівлі суду, щодо зручності дістатися до будівлі суду громадським транспортом – цілком так – 21%; щодо паркування автомобіля – важко паркуватися – 43 %, швидше так – 36 %.
Проте, більшість респондентів мають зауваження щодо паркування автомобілів біля приміщення суду, а саме: цілком ні – 43 %; цілком так –35%; решта – 22% оцінили на більш-менш. Також у більшості респондентів не виникає труднощів у доступі до приміщення, які могли відбутись через обмеження охорони (відповідь «ні» надали 100 % опитаних). Громадяни без жодних труднощів можуть зателефонувати до суду та отримати усю необхідну інформацію, зокрема: швидше так – 14%, більш-менш – 50 %, решта – важко відповісти – 28%.
Люди з обмеженими можливостями безперешкодно можуть потрапити до приміщення і скористатись необхідними послугами (цілком так – 57%, швидше так – 35%).
Щодо графіку роботи канцелярії суду то більшість респондентів задоволені графіком роботи суду: цілком так – 35 %, швидше так – 57 %.
На останнє запитання першої підтеми «Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката у разі необхідності?» респонденти відповіли: цілком так – 50 %; швидше так – 35 %; більш - менш – 15%.
За результатами вищезазначеної підтеми, на 100 % респонденти оцінили умови перебування у суді на достатньому рівні. Так, всі респонденти задоволені кількістю місць для очікування, оформленням документів, підготовки до засідань та вільним доступом до побутових приміщень, до того ж, у всіх опитуваних не виникало зауважень щодо чистоти приміщення Одним із ключових факторів, який відіграє важливу роль для відвідувачів суду, є повнота та якість інформації, а саме: наявність інформаційних стендів, графіків розгляду справ, зразків документів, інформації щодо порядку сплати судового збору, реквізитів та розмірів платежів, а також наявність необхідної інформації на офіційній веб-сторінці суду.
Так, на запитання «Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди?» респонденти відповіли: цілком так – 72 %, швидше так –28 %.
У свою чергу більшість відвідувачів задовольняє наявна в суді інформація щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень, а саме: цілком так – 57 %, швидше так – 42 %, правил допуску в суд та перебування в ньому, зокрема: швидше так –28 %, цілком так – 71%, справ, що призначені до розгляду: швидше так – 22 %, цілком так – 78, зразків документів (цілком так – 50 %, швидше так – 42 %).
На запитання «Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі інтернет?» респонденти відповіли: так, переглядав – 85 %; ні – 15 %. У свою чергу, відвідувачі, які все ж таки переглядали сайт суду, знайшли необхідну інформацію, зокрема: цілком так – 71 %; швидше так – 7 %; швидше ні – 7%.
Щодо сприйняття роботи працівників апарату суду. На запитання «Чи старанно працювали працівники апарату суду?», 57 % респондентів відповіли – цілком так, швидше так – 35 %.
Окрім професійних характеристик, працівники апарату суду мають з повагою та доброзичливо ставитись до кожного відвідувача. Так, на запитання: «Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами»:
Не менш важливим фактором, який впливає на формування позитивного іміджу установи, є дотримання строків судового розгляду.
Так, на запитання: «Чи вчасно розпочалося останнє засідання по Вашій справі?» респонденти відповіли: швидше так – 35 %, цілком так – 28 %, більш - менш – 28 %. До того ж, відвідувачі зазначили, що при призначенні дня та часу засідання було враховано їх побажання.
Важливим фактором у роботі працівників є комунікація. Тому наступне запитання стосувалося повідомлення учасників про розгляд справи та отримання повісток. Зокрема, оцінили роботу секретарів судових засідань: цілком так – 36 % опитаних, швидше так – 28 %, цілком ні – 21 %.
На запитання «Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді Вашої справи ? Респонденти відповіли: цілком так – 21 %, швидше так - 21%, більш – менш – 21 % ,швидше ні – 7 %, цілком ні - 14%.
Професійність, неупередженість, коректність та тактовність є важливою складовою поведінки судді. Відповідно до цього було поставлено запитання: «Якими характеристиками володів суддя по Вашій справі?», на яке респонденти відповіли так:
Крім того, респондентам було запропоновано ряд запитань, які дають оцінку винесеному судовому рішенню:
«Чи рішення по Вашій справ було на Вашу користь?»: так – 71 %, ні – 28 %.
«Чи плануєте Ви оскаржувати рішення по Вашій справі?»: так – 7 %, ні – 64, важко відповісти – 21%.
«Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі?»: так – 100 %.
«Чи вчасно Ви отримали повний текст рішення по Вашій справі?»: так – 71 %, ні – 14 %.
«Чи було рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою?»: цілком так – 57 %, швидше так – 35 %.
«На Вашу думку, чи було рішення по Вашій справі добре обґрунтованим?»: цілком так відповіли 42 % опитаних, швидше так – 35 %, більш – менш 21 %.
Щодо вражень від візиту до суду порівняно з очікуваннями респондентів: кращі ніж очікували – 25%, відповідають очікуванням - 75 %.
Результати проведеного опитування відвідувачів суду дають можливість зробити висновок, що громадяни висловлюють досить високий рівень довіри до суду.
Дякуємо усім, хто взяв участь в опитуванні !
За повідомленням прес-служби суду